Parkingi, niezależnie od tego czy małe czy duże, z obsługa lokalną czy bezobsługowe, jedno czy wielopoziomowe, muszą posiadać sprawny i niezawodny system komunikacji. Dzięki niemu można poinformować obsługę o niepożądanych zdarzeniach, a ludzie potrzebujący pomoc szybko ją otrzymają.
Przykładowe rozwiązania to:
- Radiowęzeł – nadawania komunikatów, informacyjnych, alarmowych i ewakuacyjnych
- Obsługa połączeń ze szlabanów i automatów płatniczych
- Interkomy alarmowe na parkingach
- Możliwość sieciowania i przekierowywania wezwań z parkingu
- Kontrola wejść do wybranych pomieszczeń
- Połączenia alarmowe do obsługi i ochrony
- Nadawanie muzyki w tle
- Łączność z radiotelefonami
- Integracja z systemami bezpieczeństwa (platformy monitoringu, KD, CCTV, SSWIN, SMS)
Parkingi a bezpieczeństwo
Parkingi to miejsca, w których często dochodzi do nieprzyjemnych zdarzeń. Może to być wykrycie uszkodzenia pojazdu, awaria automatu płatniczego czy szlabanu, nie wspominając o działaniach przestępczych. Dzięki systemowi interkomowemu ludzie mają możliwości komunikacji z obsługą i ochroną. Dodatkowo, parkingi mogą zostać zintegorwane z systemami bezpieczeństwa, takimi jak platformy monitoringu, CCTV, KD czy SSWIN.
Sprawny system komunikacji to również niższe koszty obsługi oraz bardziej wydajne wykorzystanie posiadanych przez operatora parkingu zasobów. Przyczynia się do tego choćby możliwość zdalnego nadzoru nad obiektem, czy możliwość sieciowania parkingów. Dzięki temu można zastosować zdalną obsługę szlabanów oraz automatów płatniczych. Dodatkowo, kontrola wejść i wyjść do wybranych pomieszczeń sprawia, że zawsze wiemy kto i kiedy znajdował się w danym miejscu.